Tanúhegyek 20 km – B

Szintidő:7 óra
Rajt / CélSzent György-hegyi Kaán Károly kulcsosház / Badacsonytomaj
Rajt idő:9:00-11:00
Nevezés:Csak előnevezés november 26-ig!
Nevezési díj:4000 Ft
Kedvezmény:Gyerekeknek (10 év alattiaknak) ingyenes.
Díjazás:A szintidőn belül teljesítők jelvényt és oklevelet kapnak.
NévJelzésÖssz távÖssz szintTávSzint
Gulács aljaK-18.87360.80
Letérés a K jelzésrőlszalag20.67431.87
Badacsonytomaj, iskola, CÉL22.77502.17

A kulcsosház mögött egy lépcsősoron ereszkedünk a fonódó K–P jelzéseken. A kocsiutat elérve balra fordulunk, majd házak között a K jelzésen leérünk az országútig az Ürge­lyuk buszmegállóhoz.

A műutat keresztezve, kissé balra a szemközti földúton indulunk tovább jelzetlen, szalagozott úton Csobánc irányába, majd 320 m múlva a keresztező úton jobbra fordulunk. 360 m múlva az Alsó-Diska nevű helyen balra fordulva óvatosan keresztezzük a tapolcai vasútvonalat (Vigyázz, ha jön a vonat!), majd az Eger-víz gázlójához érünk. A híd összeomlott, köveken vagy pallón kelhetünk át rajta. Megyünk egyenesen Gyulakeszi focipályájáig. Innen tovább egy régi, de felújított malomépület mellett a falu központjába érünk.

Keresztezzük a műutat, rátérünk a Z jelzésre, amelyen egyenesen kisétálunk a faluból Csobánc felé. A jelzés helyenként szőlők között, máskor mélyutakon vezet fel bennünket a Rossztemplomhoz. A templomrom mellett elhaladva egyenesen megyünk a Z–K jelzés találkozásáig, és utóbbit választva jobbra kanyarodunk a várba vezető útra. A széles út aránylag lankásan tekereg fel a meredek hegyoldalon. A Csobánc várának romjainál találjuk a 1. ellenőrzőpontot.

A pontról balra indulunk el a füves-bokros platón, majd egy jobbra tartó ösvényen a hegy keleti pereméhez érünk a K jelzést keresve. Ha sikerült megtalálnunk a helyes utat, akkor egy igen meredek ösvényen tudunk leereszkedni a hegyről, követve a jelzést. A Vár-kút mellett elhaladva az országos K jelzésen jobbra fordulunk. A szőlők között déli irányban ereszkedve egy műúthoz érünk, ezen jobbra fordulunk. 250 m múlva élesen balra fordulunk a Káptalantótiba vezető bekötőútra. A falu központjába érve jobbra a Badacsonyi úton a közösségi házban lesz a frissítőpont.

Átkelünk a Tekeres-patak hídján, elhagyjuk a K jelzést, balra fordulunk a Rózsadomb utcába, a K▲ jelzésre. Az elágazásnál jobbra tartunk, földúton hagyjuk el a falut, az egykori téesz maradványai mellett. Utunkat rövidesen jobbról vízmosás és erdő, balról a Bodoki-dűlő pincéi kísérik. Másfél km megtételével az erdőben élesen jobbra fordulunk. Egyenletesen emelkedő földúton közelítjük a Tóti-hegyet, a Z jelzés csatlakozik hozzánk balról, ezen folytatjuk utunkat. A szőlőskertek után érünk a Tóti-hegy tövébe, ahol jobbra fordulva a Z▲ jelzésű, nagyon meredek ösvényen felmászunk a Tóti-hegy csúcsára, az 2. ellenőrzőpontra.

A csúcsról visszaereszkedünk a Z jelzéshez, amelyen jobbra fordulunk, és lemegyünk a Tóti-hegy és Gulács közti nyeregbe, ahol az Istvándy pincészet előterében balra a fák közt lesz a frissítőpont. Leérve a műútra, találkozunk a K jelzéssel, és balra fordulunk. 150 m megtételével jobbra térünk az erdőbe, és a fonódó K–Z jelzésen mászunk fel a Gulács alatti útcsomóponthoz. Itt a kezdődő K▲ jelzésen jobbra fordulva eleinte meredeken mászunk, majd a Z jelzéstől búcsút véve balra fordulunk, és csigavonalban feltekeredünk a Gulács csúcsára, ahol a 3. ellenőrzőpontot találjuk.

Az igazolás megszerzése után visszasétálunk az imént elhagyott K jelzésig, és azon jobbra folytatjuk túránkat. A Veltner-erdőn át, majd présházak között érkezünk le a Nemesgulács–Badacsonytomaj közötti műúthoz, amelyen balra fordulunk. Mintegy 80 méter megtétele után óvatosan keresztezzük az utat, és szemközt megtaláljuk K jelzésünk folytatását, amelyen a Hármas-hegy alá érkezünk. Itt végleg elhagyjuk az országos K jelzést, és balra tartva egy jelzetlen, szalagozott mélyúton sétálunk a Hármas-hegy nyergébe. Innen nyílegyenes úton, a Petőfi Sándor utcán érünk Badacsonytomajba. Az utca végén jobbra tartunk (a Balatoni K jelzésű) Fő utcán, majd 220 m után az első adandó alkalommal balra. Az utca végén megpillantjuk a hőn áhított célt, a Tatay Sándor Általános Iskola épületét.

A szintidő ezen a távon 7 óra.

A Tanúhegyek nyomában a Magyarországi Kárpát Egyesület és a Szent Jakab Zarándok Egyesület által szervezett teljesítménytúra, amely 4 távon zajlik (40, 20A, 20B, 10), és gyalogosan vagy futva teljesíthető.

A rajt és a cél egyaránt Badacsonytomajon lesz, kivéve a teljes túra két 20-as résztávját, amiknek a célja, rajtja félúton a Szent György-hegyi Kaán Károly kulcsosház.

A rendezvényen bárki részt vehet, aki a honlapon előnevez és a nevezési díjat befizeti. Idén helyszíni nevezésre nem lesz lehetőség.
A rendezvényen mindenki saját felelősségére indul, ezért a rendezőségtől kártérítés semmilyen címen nem igényelhető.

A rendezvény útvonalán ellenőrzőpontok vannak, amelyek érintését a pontőrök bélyegzéssel vagy leolvasással igazolják. Az útvonalon a megadott ellenőrzőpontokon kívül bárhol előfordulhatnak előre be nem jelentett ellenőrzőpontok is, amelyek érintése szintén kötelező! A teljesítést akkor fogadjuk el, ha az igazolófüzetben és/vagy az időmérő rendszerben az összes ellenőrzőpont (és az esetleges mozgó ellenőrzőpontok) igazolása sorrendben megtörténik. Minden résztvevő, aki az előírt szintidőn belül teljesíti a távot, megkapja a teljesítménytúra kitűzőjét és oklevelét. A szintidőn túl beérkezők olyan oklevelet kapnak, ami rögzíti ezt a tényt.

Ha a résztvevők közül valaki úgy határoz, hogy a túrát megszakítja, kérjük, hogy ezt lehetőleg a legközelebbi ellenőrzőponton tegye, és jelentse be a pontőrnek a név és rajtszám közlésével. Ha például sérülés esetén valaki a következő ellenőrzőpontig sem tudna elmenni, kérjük, hogy az itineren található rendezői telefonszámon értesítse a szervezőket!

A túrák útvonala védett és Natura2000 területen halad, állapotát, értékeit meg kell őrizni, a vadon élő állatok zavarása, a növények, állatok, ásványok és kőzetek gyűjtése, károsítása tilos. A szemetet ne dobjuk el és a kijelölt útvonalon haladjunk!

Kizárható a versenyből és a teljesítménytúrából az a résztvevő, aki a kiírás bármely pontját megszegi.

A szervezők indokolt esetben módosíthatják a rendezvény idejét vagy dönthetnek annak törléséről.

A versenyen a résztvevőkről fényképek, videó-felvételek készülhetnek, ezek szerzői jogát a rendezők birtokolják, azt szabadon felhasználhatják.

A frissítőpontokon igyekszünk a vegetáriánusokra és a vegánokra is gondolni.

A túrán nem adunk eldobható poharat, a folyadékot kulacsba vagy a résztvevő saját poharába töltjük!

A túra napján előre meghatározott időpontokban nagy busz közlekedik badacsonytomaji rajt és a Kisapáti parkoló között. A menetrendet később publikáljuk. A Szent György-hegyi rajt-cél és a Kisapáti közötti utat mindenkinek lábon kell megtennie.

A badacsonytomaji rajtban egész nap megőrizzük a csomagokat.

Szállás elérhető az iskola tornatermében az iskola által megszabott áron, derékalj és hálózsák szükséges.